My High School Year in the USA

Half September

Heeeeeee,

Wow, oke ik zie nu dat het gewoon al bijna weer een maand terug is dat ik een verhaal geschreven heb. Dat gevoel heb ik dus echt absoluut niet, het lijkt allemaal net een week terug. De tijd gaat zo belachelijk snel hier!

Oke op naar de orde van de dag, Waar was ik bij m'n laatste blogpost gebleven, ohja, het weekend van Californië.

Na dit weekend was het spiritweek op school, dat betekent dat je elke dag anders verkleed gaat om de school "aantemoedigen". Op maandag was het thema: University. Dinsdag: Safari. Woensdag: Chique. Donderdag: Atletisch. Vrijdag: Zwart en goud ( de schoolkleuren). Ik heb niet op alle dagen meegedaan, maar sommige dagen wel. Op vrijdag was ook de pepassembly voor de fall sports. Bij de pepassembly werden alle herfst sporten aangekondigd en er werd vooral erg veel gejuicht. Wij als Cross country team moesten ook op. Het JV team ging verkleed als zombies (ik o.a) en het Varsity team ( dat zijn de beste renners van het team) gingen niet verkleed. Wij als zombies moesten dan achter het Varsity team aanrennen, ondertussen gooiden we snoep naar het publiek. Dit was echt super vet om mee te maken en echt mega Amerikaans.

De dag erna had ik weer om half 6 sochtend practice en daarna gingen we met het halve team ontbijten bij Denny's, een typisch amerikaans ontbijt restaurant. Die middag kwamen 2 exchangestudents uit Finland en Oostenrijk naar mijn huis en hebben we gebarbequed met ook nog vrienden van m'n gastouders. We hebben ook chilis gepeld. Mijn gastouders geven namelijk elk jaar eind september/begin oktober een Chili roast, waarbij er Chilipepers geroosterd worden, (obvious) het is echt één groot festijn en ze nodigen meer dan 100 mensen uit in hun huis. ( Ik vraag me af hoe dat gaat passen.) Het was super gezellig om nog andere exchangestudents te ontmoeten.

Op 4 september begon Laborday weekend, dit is een extra lang weekend want we waren ook op maandag vrij. Aangezien Laborday een Amerikaanse feestdag is. Dit weekend gingen we weer naar Californië voor een voetbaltoernooi van Ricardo. Dit keer zaten we in Anaheim, 2 km van Disneyland. We zijn er helaas niet heen geweest, maar wel langsgereden. Wel zijn we naar het strand geweest en kan ik zeggen dat ik in de Grote oceaan heb gezwommen, Hoezeeeeee.

De woendag erna was mijn eerste cross country meet, de vorige mocht ik nog niet mee doen omdat ik het nog niet zou kunnen halen. Het was gelukkig bewolkt deze dag dus het was niet extreem warm, maar het was alsnog warm want het is en blijft Arizona. Ik ben laatste geeïndigd van mijn school van de meiden, maar er waren nog wel mensen achter me van andere scholen. Toen ik bijna de finishline bereikte werd ik door het hele team (45 man) aangemoedigd, dit was echt super tof, en motiveerde me enorm. Het maakt me dan ook echt helemaal niks uit dat ik laatste ben geeïndigd.

De dag erna was het 10 september en was ik jaaaarig. Mijn gastgezin viert nooit echt verjaardagen. We hadden een mega lekkere taart, maar we hebben het niet echt gevierd. Volgend jaar dus maar even inhalen!

Op vrijdag ben ik naar mijn eerste Amerikaanse baseball game geweest. Arizona Diamondbacks tegen de Los Angeles dodgers. Arizona had dik gewonnen. Het was leuk om mee te maken maar zo'n baseball game duurt wel mega lang. Na de game was er nog een vuurwerkshow.

Afgelopen zondag was er een Potluck/zwemparty bij mijn Ayusa begeleider thuis. Dit was echt super leuk, en ik heb echt exchangestudents van over de hele wereld ontmoet: Ghana, Pakistan, Palestina, Japan, Zuid-Korea, Taiwan, Duitsland, Rusland, Indonesië en nog meer.

Gisteren (woensdag), had ik mijn 2e cross country meet, dit keer was het warmer dan vorige week en scheen de zon volop. Maar precies hetzelfde verhaal als vorige week, laatste van de meiden van mijn school geïndigd, maar niet de laatste van iedereen. :)

En dan zijn we nu aangekomen bij vandaag, donderdag 7 september.eersthalf 5 opstaan voor practice. Op deze dagen ben ik altijd doodmoe. Maar gelukkig bij psychology het eerste uur zei de lerares dat we iets van meditatie gingen doen, en wat betekent dat? Allemaal op de grond liggen en lekker anderhalfuur slapen. Nou dat laat ik me geen 2x zeggen.We krijgen er nog een cijfer voor ook! Dat vind ik nou echt super raar aan Amerika, dat je voor zulke dingen cijfers kan halen. Maar aan de andere kant ook weer mooi meegenomen. :)
Het laatste uur vandaag hadden we een optreden op school van Tyler Ward, Ik vond het super leuk want ik kende hem van covers die hij doet op Youtube. Hij kwam bij ons op school omdat hij de zoon is van mijn PE leraar, en hij begint vanavond aan zijn worldtour dus die kwam hij hier aftrappen. Hij is echt super goed, en ik heb ook nog even een foto met hm gescoord.

Nou ik ga er weer van tussen, adiosssssss

p.s reacties vind ik leuk :)

Reacties

Reacties

Johan Kruger

Wow, je hebt een baseball wedstrijd in de Major League gezien ! Wij kijken 's nachts wel eens naar een MLB game op tv en zien dan ook wel eens de Diamondbacks. (Ben zelfs Randy Johnson fan, ex pitcher die jammer genoeg niet meer speelt, te oud).
Vond het heel leuk om weer een verhaal van je te lezen. Zit met spanning te wachten op het vervolg.
Groeten aan je Amerikaanse familie !

Linda

Jeetje, wat jij allemaal meemaakt gebeurt hier nog niet eens in tien jaar!!! echt supertof allemaal. Lekker dat je het zo naar je zin hebt, je wil straks gewoon niet meer nar huis. Hier alweer bijna herfst en superveel regen. echt niet leuk. Dus klaag maar niet dat het bij jullie zo warm is. Altijd beter. Tot je volgende verhaal!! groetjes en dikke kus van ons. xxx

Carla

Leuk verhaal weer Mandy!Vooral omdat ik weet dat schrijven niet je leukste hobby is ;)
Zoals Linda al zei echt niet normaal wat jij allemaal al meegemaakt heb daar im zo'n korte periode, Wat een verschil met het schoolleven hier hè, dan is het dagelijks leven hier maar saai
Denk daar maar aan als je weer een heimweemomentje heb!! Ben Supertrots op je dat je het zo goed daar,maar mis je wel!Dikke kus van mama xxx

Berndi

He Mandy, ik zal ook maar eens reageren, dat vindt je toch zo leuk :). Ik ben wel een beetje jaloers hoor op al die mooie leuke dingen die je meemaakt. Ga zeker zo door met genieten, probeer zoveel mogelijk te zien en te beleven dit is de tijd van je leven. Uitrusten/slapen kan je wel weer in Nederland.
Groetjes aan de hele familie.

Marga Kruger

Hoi Mandy,
Wat beleef je onwijs gave dingen.
Het is ZOVEEL, sla het allemaal maar goed op!
Voor je het weet ben je weer thuis. (Ook weer lekker hoor)
Leuk om je verhalen te lezen, kijk er weer naar uit.
Groetjes XXX

Marjon den Hollander

Hee Mandy, wij, Ari en Marjon zijn nu bij je ouders!!
Ik hoorde van je blog, nu kunnen we je goed volgen en af en toe een berichtje sturen!!
Heel veel plezier nog en have fun... Dikke kus van ons xxxx

sandra

Wat gaaf wat je allemaal meemaakt! En als ik de foto's zie ben ik helemaal jarloers!????. Geniet ervan en ik kan niet wachten op je volgende verhaal! Dikke kus ook van Britt????????????

Margit

Hai skattie!
Geweldig dat je zoveel ziet en meemaakt! Het zal idd wel erg snel gaan allemaal! Ik vind het erg stoer van je. Ik had na een nachtje logeren altijd al heimwee hihi.
Geniet, dikke knuffel van ons xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active