My High School Year in the USA

3/10

Halllooo!

Aller eerst wil ik zeggen dat het me spijt dat het zolang heeft moeten duren totdat ik weer een verhaal schreef. Ik ben nou eenmaal niet zo'n fan van schrijven dus ik moet er echt zin voor maken...

Tongue Out


Ondertussen is het alweer 3 maanden terug dat ik Nederland heb verlaten en ben ik al over een kwart van het jaar!

In mn laatste blogpost was ik geeïndigd ergens in September, een lange tijd terug alweer.
Zaterdag 19 september was er een Homecoming parade voor school. Met een aantal mensen van het cross country team hebben we daar in meegelopen. Daarna was er een blockparty, waar je allemaal dingen kon winnen en verschillende spellen kon spelen. Zo kon je bijvoorbeeld als je een bal raak gooide een goudvis winnen. Na de blockparty ben ik samen met Teresa (Duitse exchangestudent), naar een feestje van Hannah gegaan ( een meisje uit het team). Hannah heeft echt een gaaf zwembad in de tuin, dus hier hadden we ons wel vermaakt :) .

De vrijdag erna was de homecoming football game op school. Hier komen echt mega veel mensen van school heen en iedereen is dan ook de hele tijd aan het juichen om het football team aantemoedigen. Ik ben ondertussen naar twee football games geweest maar ik snap echt hééééélemaal niets van het spel, dus ik juich maar gewoon wanneer derest ook begint te juichen. Tot nu toe heeft onze school alle football wedstrijden gewonnen.

De dag na de homecoming football game was de homecoming dance. Na een paar dagen aan winkels afgaan had ik eindelijk een homecoming dress gevonden. Homecoming was super leuk, maar ik moet zeggen dat het echt heel anders is dan feesten in Nederland. En dat de feesten in Nederland wel ff 10x leuker zijn. Amerikanen zijn eigenlijk de hele avond aan het twerken. En als er even geen R&B lied komt vinden ze er niets meer aan. Maar alsnog was het een leuke avond :)

Vrijdag 2 oktober had het cross country team de Twilight invitational, dit was een hele grote wedstrijd met mega veel scholen waar we s'avonds in het donker rende. Dit vond ik de leukste wedstrijd van het hele seizoen.

Zaterdag 3 oktober hield mijn gastgezin hun jaarlijkste Chiliroast. Hier kwamen super veel mensen naar toe en het was een leuk feestje met mega lekker eten. Die dag erna had ik eindelijk voor het eerst sinds 2 maanden echt uit kunnen slapen. ( Ik dacht is wel even interessant om te melden)

De week erna was het fall break, oftewel een weekje herfstvakantie. Het laatste weekend van fallbreak ben ik samen met nog andere exchangestudents van ayusa naar Oceanside in Californië geweest. We zaten in een super vet strandhuis met uitzicht op zee en een jacuzzi op het balkon. We zijn die zaterdag naar Knott's berry farm geweest. (een pretpark) en die zondag zijn we naar San Diego gegaan, naar Seaport village. Dit weekend was echt geweldig en ik kan echt zeggen dat ik nu vrienden over de hele wereld heb :)

16 Oktober ben ik nog met de exchangestudents naar de state capitol geweest. Dit was eigenlijk best saai aangezien ik totaal niet van museums of politiek hou. Daarna zijn we naar de Arizona State Fair geweest, dit was wel leuk. De state fair is eigenlijk een mega grote kermis, met veel gek eten, attracties en dieren. Ik heb hier onder andere GEFRITUURDE Oreo's gegeten, wat eigenlijk echt lekker is.

Ondertussen is het cross country seizoen zo goed als afgelopen, we hebben alleen nog de sectional meet en the state meet. Maar hier ren ik allebei niet in mee omdat alleen de 7 beste meiden en jongens in het team hier aan mee mogen doen. Het is jammer dat het seizoen voorbij is, maar ik heb ook zin om iets nieuws te doen. Ik heb over 2 weken try outs voor voetbal, voetbal is hier erg competitive dus ik hoop echt dat ik het team haal..

Voorderest is over een maand Thanksgiving, met thanksgiving gaan m'n gastgezin en ik naar Texas. Daar woont familie van hen. Hier kijk ik erg naar uit :)

Nou dit waren denk ik wel weer even de hoogtepunten.
Nu je dit leest zal je vast denken "goh die Mandy heeft het wel altijd goed", maar dat is niet zo, eigenlijk vertel ik hier alleen de positieve dingen. Toch heb ik het af en toe echt mega moeilijk en mis ik Nederland enorm, denk ik echt waar ben ik ooit aan begonnen, kan ik wel even een potje janken en vraag ik me echt af; hoe hou ik het nog zoveel maanden vol hier, en wil ik het liefst naar huis. Voor 10 maanden verweg leven van huis leek aan het begin niet zo moeilijk, maar dat is het zeker wel.
Maar deze droom opgeven? Dat ga ik niet doen.

Liefs,

Mandy

Reacties

Reacties

Berndi

Hoi Mandy, leuk verhaal weer. Goed dat je schrijft dat het niet ALLEEN maar positief is. Je maakt zoveel mee en daar zitten natuurlijk ook minder leuke dingen bij. Ik weet dat je ons mist, maar wij missen jou ook hoor. Ga zo door en live your dream zolang het nog kan.

Groetjes xxx

Carla Temme

Lieve Mandy, ben blij weer eens een update van je te lezen :) Ik weet dat dit maar een topje van de ijsberg is wat je hier verteld en je hebt al zoveel meegemaakt in die drie maanden tijd. Drie maanden!! Wat vliegt de tijd. Natuurlijk kan het niet 10 maanden alleen maar leuk zijn, dus af en toe een dipje geeft helemaal niets, alleen vind ik dat wel moeilijk te horen hoor! Wij missen je ook enorm en de blaadjes vallen hier al weer van de bomen dus je mist niks hoor, haha.Dikke kus van mama xxx

PS Waar zijn de foto's dit keer????

Linda Fontaine

He Mandy, natuurlijk is het soms moeilijk voor je!!! Maar daarom des te stoerder dat je dit avontuur bent aangegaan. Gelukkig heb je ontzettend veel afleiding om maar niet altijd aan thuis te denken. Straks als je weer terug bent in het koude kikkerlandje ga je Amerika weer missen!! Zet hem op!!! en af en toe een potje janken lucht lekker op. xxx

Harriet Prill

Hallo lieverd Blij dat ik je weer zie met een berichtje .
meissie je moet maar zo denken time flies t gaat zo snel.
Drie maanden alweer maar als ik het zo lees geniet je er wel van denk ik.
Je bent nog zo jong heerlijk hoor.Wij houden je in de gaten het is voorbij voor je er erg in hebt.En dan zeg je wat was dat een mooie tijd.Lieverd geniet maar lekker tot schrijfs. Gr opa en Oma xxxxx

Marga Kruger-timmermans

Hallo Mandy,
Leuk om weer van je te horen. De gevoelens die je hebt zijn heel normaal. Het zou me juist verbazen als je die niet had. Goed van je dat je het zo mooi verwoordt. Probeer te genieten en als je het moeilijk hebt schrijf het dan van je af. Je doet het allemaal voor jouw droom en het zal je lukken. ????

Marga Kruger-timmermans

De vraagtekentjes zijn duimpjes. Hahaha.

Opa en Oma Temme

Hoi Mandy,

Leuk om weer eens iets van je te horen. Fijn voor je dat je zoveel leuke dingen meemaakt. Dat je wel eens een dip hebt lijkt ons heel normaal, maar dat gaat ook gerust wel weer over. De eerste maanden duren meestal het langst en voor je het weet zijn die 10 maanden ook zo weer om en vind je het jammer dat het voorbij is !!Mooie foto's heb je op je blog gezet. Zien we ook wat er allemaal voor bijzonders te doen is bij jullie en dat is heel veel volgens ons. Dat zal je in Nederland niet meer meemaken.
Heel veel groetjes en veel liefs van ons !!!xxxxx.
Opa en oma Temme.

Margit

Hi skattie!
Leuk weer van je te horen!! Wow er zijn niet veel mensen die net als jij nu zoveel kunnen zien en beleven!! Ik ben supertrots op je dat je dit doet! Bran en ik zoeken nog steeds die leuke kaart voor je! Komt echt snel hoor!! Dikke kus van tante Tum en al de hondjes! De pups zijn zooooooo lieffffff xxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active