My High School Year in the USA

Alweer op de helft.

Naja op de helft... Over 7 dagen zit ik alweer op de helft van mijn jaar hier!
Ongeveer 3 weken geleden heb ik mijn retourdatum te horen gekregen.
Dus mark your calenders want ik zal Amerika verlaten op 29 Mei en aankomen in Amsterdam op 30 mei om 09:20

Laughing
.
Dat betekent dat ik echt precies 10 maanden in Amerika heb gezeten, aangezien ik Nederland verliet op 29 Juli.

Het is ook al weer mega lang terug dat ik een verhaal heb geschreven. Ondertussen is het 1e semester voorbij en heb ik nu 2 weken winterbreak. Ik ben blij dat dit semester erop zit want na 5 maanden lang elke dag dezelfde 4 vakken 1,5 uur per dag word je er ook wel een beetje moe van. Ik heb het semester afgesloten met 3 B's en 1 A, helemaal mooi dus, al zeg ik het zelf. 4 Januari moet ik weer naar school en begint het 2e semester met nieuwe vakken.
Ik heb ook tryouts gedaan voor het voetbal team, maar mijn school is super competitive en alle meiden zijn echt super goed, dus helaaaas heb ik het niet gehaald. Nu doe ik dit seizoen geen sport, maar in Spring season ga ik Track & Field doen.

Aangezien m'n laatste blog ergens in Oktober eindige zal ik vanaf daar verder vertellen.
31 Oktober was Halloween, dit wordt veel groter gevierd in Amerika dan in Nederland.
Op de dag zalf toen ik overdag in Walmart liep, liepen er allemaal mensen verkleed rond. Zelf ben ik die avond naar een Halloween feestje geweest, verkleed als ei, iemand anders was bacon, zo krijg je Bacon & Eggs.

Dinsdag 24 november kregen we Thanksgiving break. Toen we uit school kwamen zijn we gelijk de auto ingestapt, om een bijna 16 uur lange rit naar Texas te maken. Daar verbleven we bij de broer van m'n gastvader met z'n familie, om thanksgiving te vieren. Ze wonen vlakbij Forthworth en Dallas. Texas ziet er echt super Amerikaans uit, echt wat je verwacht van Amerika. Heel anders dan Arizona. Helaas regende het bijna de hele week dus hebben we niet veel kunnen ondernemen buiten. We zijn wel naar Forth worth geweest en hebben daar wat geshopt en dingen gezien. Thanksgiving was op 26 november. Al het eten wat ze gemaakt hadden was echt mega lekker, en ik zat dan ook echt helemaal vol die dag. Op zondag ochtend zijn we weer terug gereden naar Arizona.

Voorderest heb ik eigenlijk niet veel gedaan. Gewoon dingen met vrienden gedaan, een paar keer gehiked,een paar keer naar Tucson geweest en that's about it.
Nu ik hier 5 maanden zit heb ik eigenlijk gewoon het gevoel dat ik hier al jaren woon. Het is allemaal heel normaal, en ik kijk niet meer op van de dingen die ik zie.

Nu is het dus winterbreak en bijna kerstmis. Heel veel huizen hier staan helemaal vol met lichtjes, sommige te overdreven maar het ziet er ook wel weer super vet uit. Mijn gastgezin viert geen kerst ivm hun religie. Dus zal ik helaas de echte Amerikaanse kerst experience niet krijgen. Gelukkig houden ze wel een New Years eve party, daar ben ik erg blij mee want de meeste Amerikanen doen niet veel met new years eve. :)

Hier zijn nog een paar dingen die me zijn opgevallen waarvan Amerika verschilt met Nederland:
- Zoals wij altijd elke maaltijd met vork en mes eten, gebruiken Amerikanen alleen een vork en bijna nooit een mes. Ze gebruiken meestal alleen een mes als er bijvoorbeeld steak gegeten wordt en je echt een scherp mes nodig heb.
- Elke ochtend op school moet iedereen gaan staan, met je hand op je borst en kijkend naar de Amerikaanse vlag de "pledge of alliance" opzeggen. In elk lokaal hangt dan ook een Amerikaanse vlag.
- Alle openbare wc's hebben een gat tussen de deur, waardoor je gewoon iedereen op de wc kan zien zitten.
- Amerikaanse huizen (Alle huizen waar ik geweest ben) hebben geen gang als je door de voordeur naar binnen komt, je komt gelijk uit in de woonkamer.
- Amerikanen geven heel veel complimenten, zo heb ik echt al heel vaak gehoord "you have beautiful eyes" of " I love your hair"
- Iedereen knakt zijn of haar vingers de hele tijd, dat is nou echt een geluid waar ik echt niet tegen kan, dus dat is echt heel irritant

Tongue Out
.
- Voor bijna al het drinken dat je in restaurants besteld krijg je gratis refills. Je hoeft alleen voor je eerste glas te betalen. Ook kan je als je je eten niet op hebt, om een doggybag vragen zodat je het later verder op kan eten.

Nou dit was het wel weer!
Liefs, Mandy

Reacties

Reacties

Linda Fontaine

He Mandy!!!

Niet normaal, alweer op de helft. Time flies when you're having fun. Mooie datum,terugkomen op mijn verjaardag!!
Ik wens je een lekkere luie vakantie (dat hebben je vader en moeder namelijk nu ook)en een super mooi 2016!!! Nog even volhouden bij die rare Amerikanen!!
Dikke kus van Linda

Jessie

Hee mop,

Wat heb je dit toch allemaal leuk beschreven!
Ik ben heel erg trots op jou!
Houd je taai.

Xxxx

Oma Prill

Hi lieverd heel blij om weer wat van je te lezen.wat gaat die
tijd toch snel.Nou je hebtecht je best gedaan hoor.
Hier lijkt t wel voorjaar af en toe vandaag ook weer lekker zonnetje.Vrijdag gaan we gourmetten met Brandon en Margit en paul.Zal wel weer lukken denk ik.Je vader en moeder genieten ook wel denk ik in de warmte. Groetjes van ons xxxx

Carla

Hey schat,het gaat inderdaad heel snel dat je halverwege bent,niet normaal. We missen je wel extra deze week hoor!!????Geniet lekker van je vakantie en ga zoveel mogelijk leuke dingen doen. Xxxxxxx mama

Berndi

He prillie, gaat lekker zo he! Nog 5 maandjes en we zien je weer voor het eggie. Ik noemde laatst Dion al Mandy dus kan je nagaan hoe we je missen. Veel plezier en geniet nog van de rest van je avontuur.

Opa en Oma Temme

Hallo Lieve Mandy,

Leuk om weer eens iets uitgebreid van je te horen via je blog. We merken wel dat het nog steeds goed gaat met je. De tijd gaat vlug, merk je nu zelf ook wel.Het is net als op vakantie dat de tweede helft nog sneller gaat !! Voor je het weet zit je alweer in het vliegtuig richting Nederland. Hier en bij jullie zijn de kerstdagen alweer voorbij en gaan we richting oud en nieuw. Vier maar lekker New Years eve!! En we wensen je nog een prettige vrije week toe en een alvast een Gelukkig 2016.
Veel liefs en kusjes van Opa en Oma Temme

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active