My High School Year in the USA

Maart

Hallo!

Met mij gaat nog steeeds alles goed.
Ik ga nog gewoon elke dag naar school, en heb daarna track & field practice.
Aan het begin van het seizoen deed ik long jump, dit werd uiteindelijk best saai dus ben ik afgelopen week begonnen met Long distance. Dit lijkt een beetje op cross country, voor practice ren je elke dag ongeveer 3 mijl, maar voor de meets kan je kiezen tussen 800 meter, 1 mijl of 2 mijl. Track is eigenlijk een varsity sport hier en dus voor de meeste meets mogen alleen de beste athletes meedoen aan de wedstrijd. Ik ben niet een van de beste dus ik heb nog maar aan een paar meets meegedaan. Ook is er aankomend weekend een meet in Californië voor alleen de beste athleten, maar omdat ik een exchange student ben en omdat mijn gastmoeder de track coach kent, heeft ze gevraagd of ik ook mee mag, en het mocht! We vertrekken donderdag na school, en gaan dan op vrijdag naar Six Flags. Op zaterdag is de meet en die avond gaan we weer naar huis. :)

Van 7 tot 11 maart hadden we springbreak. Een week vakanie dus. Op maandag ben ik samen met mijn gastouders en gastbroertje naar Las Vegas vertrokken, we verbleven daar tot woensdag ochtend. Voordat we in Las Vegas aankwamen hebben we eerst nog een stop bij de Hooverdam gemaakt.
Las Vegas was echt super vet om te zien, vooral s'avonds. Het is echt super gek om te zien hoe gigantisch alle hotels zijn, maar wel echt super tof. Van buitenaf lijkt vooral de strip helemaal niet groot, en alles lijkt super dichtbij elkaar te liggen maar de strip is toch zeker wel 5 km lang. We hebben in Las Vegas onderandere de strip heen en terug belopen, geshopt en zijn naar een echte Las Vegas show geweest.
Die woensdag ochtend zijn we vanuit Las Vegas naar de Grand Canyon gegaan. Dat was echt zo super vet! Het is echt zoveel groter dan ik verwachtte. We zijn steeds met de auto naar meerdere uitkijkpunten gereden, en het is echt niet normaal ook hoe breed de Grand Canyon is. Die avond verbleven we in een hotel en donderdag ochtend zijn we nog even terug gegaan naar de Grand Canyon. Daarna gingen we weer terug naar huis.

Het weekend na Springbreak hoorde m'n gastmoeder dat Donald Trump naar Arizona kwam, ze vroeg of ik erheen wilde om dat ook mee te kunnen maken. Die zaterdag waren mn gastmoeder, mn gastzus, mn gastbroertje en ik naar z'n rally gegaan. Dit was opzich wel grappig om te zien. Vooral hoe de helft van het publiek enorm staat te juichen en de andere helft staat te protesteren en ze dan allemaal naar elkaar te lopen schreeuwen.

Voorderest ben ik vorige week wezen prom dress shoppen en heb ik mijn promdress gevonden. Prom is op 30 april en daar kijk ik echt naar uit.

Vandaag is het 29 maart en dat betekent dat ik hier precies 8 maanden zit en ik over precies 2 maanden nu in het vliegtuig zit op naar huis. Nog steeds is het super gek hoe snel zo'n jaar gaat. Ik ga nog genieten van de laatste 2 maanden, maar ik kan ook niet wachten om weer lekker thuis te zijn!

Groeeeetjesssss

Reacties

Reacties

Berndi

He Mandy,

Mooi dat je weer wat schrijft. Het is altijd leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Wat zal het over twee maanden dan anders worden. Blijf vooral doorgaan met al je uitjes, nu kan het nog. En blijf GENIETEN.

Groetjes,
xxx

Ria en Co Kuin

Dag Mandy,
Dank voor je inkijkje in je leven in de VS. Een hele ervaring, als we dit zo lezen. Je komt door de 'Long distance' nog helemaal afgetraind thuis. Super, dat je zo genoten hebt van Las Vegas en de Grand Canyon. Donald Trump ... komt hier niet altijd zo best af in het nieuws door zijn soms vreemde uitspraken. Geniet nog van je laatste twee maanden. Hartelijke groeten, Ria en Co Kuin.

carla

Hey lieverd. Het wordt echt wel de hoogste tijd dat je weer thuis komt hoor, mis je steeds meer!! Ik heb me eigen voorgenomen om ook weer vaker te gaan hardlopen, anders kan ik je straks zeker niet meer bijhouden en kunnen we niet gezellig saampjes, ha ha.Ben nog wel nieuwsgierig naar je jurk, app je mij nog ff een foto? ;)
Heel veel plezier weer de komende tijd! Dikke kus van mama xxx

Nic en Gré Temme

Hallo Mandy,
Ja, wel een ervaring he, Las Vegas. Ook nog even gegokt?
Lijkt me ook heel interessant om zo'n bijeenkomst met Donald Trump mee te maken. Komt hij in werkelijkheid net
zo grof en onfatsoenlijk over als hier vaak in de kranten staat?
Nog twee maanden voor je te gaan. Je zult het allemaal wel missen volgend jaar. Zal eerst wel een beetje saai zijn.
Veel genoegen nog de laatste tijd van je verblijf.
Groeten,
Nic en Gré

Opa en Oma prill

Hallo lieve Mandy
meissie wat zie je toch veel ,daar zul je nog lang aan terug denken.
Ik wens je nog een heel fijne tijd .
Veel liefs van ons xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active