My High School Year in the USA

Eerste week in Amerika!

Hee!

Ondertussen ben ik alweer dik een week in Amerika.

Woensdag 29 juli om 9.15 vloog ik na een ( jammer genoeg) kort afscheid met nog 22 andere Nederlandse exchange students naar New York.

Donderdag zijn we New York ingegaan en hebben we onder andere times square, central park, fifth avenue,the brooklyn bridge en top of the rock bezocht. Helaas begon het toen we in central park liepen keihard te regenen en waren we helemaal doorweekt. Vervolgens begon het nog harder te regenen toen we op de brooklyn bridge liepen. Dus daar hebben we weinig van gezien.

Vrijdag zijn we weer New York ingegaan. Op die dag hebben we een boottocht langs het vrijheidsbeeld gemaakt en zijn we onder andere naar het 9/11 memorial, coney island en Washington square park geweest. Omdat we donderdag bijna niks van de brooklyn bridge gezien hadden hebben we hem vrijdag weer gelopen en dit keer (gelukkig) droog. Dat was ook nog eens tijdens zonsondergang dus we hadden echt een super mooi uitzicht op de skyline van New York.

Na 2 hele leuke dagen in New York vloog ik zaterdag naar mijn gastgezin in Arizona. Ik zat om 5 uur in de bus en om 7 uur vloog ik in m'n eentje eerst naar Chicago en vervolgens naar Phoenix. Op het vliegveld stond m'n gastgezin op me te wachten. We gingen wat te eten halen en vervolgens naar huis. Die dag hebben we nog wat rond gereden in de buurt. Zondag kwamen vrienden van hun langs om te barbecuen. Mijn gastgezin is erg leuk, en ik ben heel blij dat ik dit jaar bij hun mag wonen.

Maandag moest ik naar school om mijn vakken te kiezen. Ik ben een Junior ( dat is de een na hoogste klas) en mag dus helaas niet meedoen aan graduation :(. De vakken die ik het eerste semester heb zijn

1. Psychology

2. Broadcast (iets met film)

3. American/Arizona history

4. Forensic Science

Deze vakken heb ik dan iedere dag 1.5 uur lang tot de kerstvakantie. Ik ga nog wel switchen uit forensic Science want dat is echt verschrikkelijk.

Dinsdag was de eerste schooldag. Tot nu toe vind ik het nog best moeilijk omdat ze op papier echt heel veel moeilijke woorden gebruiken, ik hoop dat dat goed komt. School is opzich best grappig, want het is heel erg anders dan in Nederland, zo hebben bijvoorbeeld de lokalen op mijn school geen deuren en maar 3 muren. Dus je kan zo bij alle klassen mee kijken en luisteren. Ook klinkt de schoolbel als een baseball deuntje. Ik heb geprobeerd om mee te doen aan volleybal op school. Maar ben er bij de eerste training voor de try-outs achtergekomen dat ik mega slecht ben in volleybal vergeleken met de andere meiden die volleybal doen, dus dat heb ik opgegeven

:'). Ik zou het team nooit kunnen halen. Bij volleybal heb ik ook de Duitse exchange student ontmoet die bij mij op school zit, ook zij is met volleybal gestopt omdat ze ook dacht dat ze het nooit zal halen.

Voorderest heb ik hier nog niet veel gedaan hier , we zijn naar wat winkels geweest om wat spullen te kopen voor m'n kamer en ik heb een Amerikaanse simkaart aangeschaft.

Voorderest valt er nog niet echt veelte vertellen.

Ik heb het best druk maar hoop zo snel mogelijk weer wat te posten!

Liefs,

Mandy

Reacties

Reacties

Oma Prill

Hallo lieverd oh wat was ik blij met je bericht.Wat een verhaal joh knap hoor wat een klus zo tussendoor. Maar ik den k dat je wel op zijn plaats zit daar.Leuk he New York, zijn wij ook geweest maar jij hebt meer gezien!!Ik hoop dat je school ook goed bevalt,maar wij hebben alle vertrouwen in jou hoor.
Hier gaat alles goed mooi weer heerlijk.Lieverd tot horens Opa en Oma xxxx

Opa en Oma Temme

Lieve Mandy,

Leuk je verhaal over de eerste dagen van je verblijf in Amerika. Het zal natuurlijk erg vreemd zijn de eerste tijd maar dat zal ook wel wennen.Heel leuk dat je het zo hebt getroffen met je gastgezin. We hebben al een paar foto's gezien die je moeder heeft doorgestuurd van je vertrek op Schiphol, de paar dagen in New York en van je kamer in Phoenix. We hopen dat je een heel mooi jaar hebt daar, maar we denken en weten het bijna zeker dat het wel zal lukken. Als er weer meer nieuws is laat het dan zo spoedig mogelijk weten.

Groeten en kusjes Opa en Oma Temme. xxxxx

Sander Temme

Hi Mandy!

Welcome to the States! I am your 1st Cousin, once removed, son of your great uncle Nic and great aunt Gré (I used http://freepages.genealogy.rootsweb.ancestry.com/~kordyban/chart/relationship_chart.html to figure this out), and live in the San Francisco Bay Area.

Why do you think Forensic Science is "terrible?"

Don't worry too much about not making the volleyball team: the Verrado Vipers were 14-3 last year (they won 14 games and lost only 3) so I expect them to be very competitive. They'll put kids on the team who can help them WIN GAMES! Serious business. Perhaps there are other sports programs where you can challenge yourself and have a great time at the same time.

Hope you don't mind me writing in English (ik ken nog well Nederlands maar ik ga ervan uit dat je dit jaar voornamelijk Engels spreekt). Please let me know if you have any questions at sandertemme.net. I did not go to highschool here but my wife did so she knows all about it.

Margit

Hi Skattie!
Wat spannend allemaal zeg! Leuk hoor. Trots op je dat je dit allemaal maar ff doet in je eentje! Aparte vakken heb je hihi. Heel veel plezier! Xxx

Carla

Hey lieverd, al weer 2 weken weg. Heb je wel gemist op vakantie hoor!!! Maar wat dacht je, alles is groot in Amerika dus laat ik mijn lettertype er ook maar op aanpassen? hahaha

Dikke kus xxx

Opa en Oma Temme

Hallo Lieve Mandy,

Mooi dat je nog iets hebt geschreven over je laatste paar maanden in Amerika.Je kon het natuurlijk ook maandag wel vertellen als je weer thuis bent, maar nu is leuker om te lezen zodat we het later nog eens een keer kunnen nalezen.
Zo zie je maar weer: Times flies !!!
Een hele goede terugvlucht naar Nederland en trek maar weer een extra kledingstuk aan want hier is het een stuk frisser als bij jullie in Arizona !!

Groetjes en heel veel kusjes van Opa en Oma Temme.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active